top of page
  • תמונת הסופר/תShiran Yosipof Mandel

5 דרכים קלות לצריכה של ירקות

רובנו כבר יודעים את החשיבות של אכילה יומיומית של ירקות מגוונים.

מומלץ לאכול 7-9 מנות ירק ביום ממגוון צבעים וסוגים.

הרבה מוצאים זאת כמשימה קשה מכיוון שמצריך עבודת חיתוך יומיומית של סלטים.


אז הנה 5 דרכים קלות על מנת להגביר צריכה של ירקות מבלי לחתוך סלט כל היום

1. נבטים - הנבט מכיל את כל הנוטריינטים של אותו ירק בכמות גבוהה.

יש מגוון של נבטים שנמכרים היום בכל סופר (אלפלפא, ברוקולי, חמנייה, חרדל והרשימה עוד ארוכה). שטפו מראש את כל החבילה, ייבשו היטב ואחסנו בכלי אטום במקרר - יחזיק ל3-4 ימים. הוסיפו כמה חופנים של נבטים לכל סלט, כריך ואפילו למרק במקום אטריות (טעים, תנסו - נבטי חמנייה הם המוצלחים ביותר במרק).






2. מרקים - הכינו סיר גדול של מרק לכל השבוע, עשיר בירקות ואז בקלות הוציאו מנה לארוחת צהריים או ערב וחממו. אפשר כל פעם להכין מרק אחר - מרק ירקות, מרק אפונה, מרק עדשים, מרק כתום, מרק שעועית, מרק כרוב ועוד








3. ירקות קפואים - זוהי דרך מאוד קלה, מהירה וזמינה לזרוק ירקות לכל תבשיל שמכינים או כתוספת לארוחה. אפשר לפזר על מגש בתנור עם קצת שמן זית ומלח - כמו שעועית ירוקה, ברוקולי, כרובית ותוך חצי שעה יש לכם תוספת מזינה וטעימה לארוחה.







4. ירקות ננסיים - אין צורך לחתוך, אפשר לשטוף את כולם מראש ולאחסן בכלי במקרר ובעת הצורך להוסיף לכל ארוחה או לקחת אותם אתכם בתיק לנשנוש בריא יותר. יש היום מגוון: גזר קטן, פלפלונים בשלל צבעים, עגבניות שרי בשלל צבעים, מלפפונים קטנים, צנוניות








5. אנטיפסטי - הכינו כמות שתספיק למספר ימים וחוץ מזה שהם משדרגים כל ארוחה, הם יהיו נגישים לכם כתוספת בצד לכל מנה. אפשר להכין מכל ירק (חוץ ממלפפון אולי) - בצל, קישוא, פלפלים, כרוב, חציל, שום, גזר בכל הצבעים, בטטותף כרובית, ברוקולי, שומר, קולורבי ועוד.


46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page