top of page
  • תמונת הסופר/תShiran Yosipof Mandel

סטרס והשפעתו על הפריון

סטרס לרוב נוכח מאוד בתהליכי כניסה להריון - והוא פשוט גורם מעכב.

כשאנחנו בסטרס כל הזמן מופרשים הורמוני הסטרס בתדירות גבוהה (קורטיזול וקורטיזון) והם גורמים לדיכוי הפרשה תקינה וייצור תקין של הורמוני המין שלנו לכן כדי להיקלט להריון חשוב שהם יהיו מווסתים בכך שנפחית את רמת הסטרס בגופנו.


בנוסף לסטרס הנפשי שאנו חוות יש גם סטרס פיזי עקב תזונה לא נכונה ולא מאוזנת כמו לדוגמא אי אכילה למספר רב של שעות, אכילה רבה של סוכרים וחוסר שינה.


אז איך ניתן להפחית את הסטרס?

  1. תמיכה במערכת העצבים ע"י תזונה מותאמת ותוספים במידת הצורך כמו לדוגמא ויטמיני B שהם מאוד חשובים לפעילות תקינה של מערכת העצבים. ויטמיני B ניתן למצוא בדגנים מלאים כמו שיבולת שועל, כוסמת, אורז מלא וקינואה. בקטניות כמו חומוס, סויה ועדשים. גם בעלים ירוקים, נבטים, שמרי בירה, אגוזים וגרעינים שונים יש כמו יפה של ויטמיני B. ויטמין B12 ניתן להשיג רק מהחי לכן למי שצמחוני/טבעוני מומלץ לוודא שאין חוסרים.

  2. פעילות גופנית סדירה - חשוב להתמיד בפעילות גופנית בייחוד מסוג יוגה, פילאטיס, הליכות.

  3. שינה - חשוב להקפיד על שינה איכותית ומספקת

  4. צמחי מרפא - יש צמחי מרפא רבים היכולים לתמוך בהרגעה. מבחינת צמחים שזמינים לשימוש ואפשר לשתות אותם כחליטות אלה הקמומיל, מליסה (לא למי שסובלת מתת פעילות בלוטת התריס), פסיפלורה ועוד.

  5. תרגילי נשימות - נשימות סרעפתיות, עמוקות - מפעילות את המערכת הפאראסימפתטית בגוף (שאחראית להרגעה) ניתן למצוא מגוון תרגילי נשימות להרגעה ביוטיוב, מדיטציות ודמיון מודרך - גם כן יעזרו מאוד להורדת הסטרס מחיי היום יום.

אין ספק שתקופת ההכנה להריון והניסיונות יכולים לעלות המון לחץ ומתח סביב העלולים להוציא את הגוף מאיזון ואת הורמוני המין בפרט. כחלק מליווי אישי שאני נותנת לנשים המנסות להיכנס להריון אני שמה דגש רב גם על הנושא הזה. מזמינה אותך להציץ בתוכנית ליווי שאני מציעה: https://lp.vp4.me/o83i ואם יש שאלות נוספות אשמח לענות.


43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page